Formulari de cerca

Foment
Foment
Dilluns, Juny 20, 2016 - 14:15
Carreteres descarta la variant de la N340 per la Ribera de Cabanes i s’acaba el malson dels veïns afectats.

El senador territorial i segon tinent d’alcalde de Cabanes, Carles Mulet, va tindre una reunió amb els responsables de la demarcació de carreteres de l’Estat en el País Valencià ( Ministeri de Foment) en la seu de delegació del govern central a València, on es va abordar el projecte del traçat de la N340 al seu pas pel terme municipal de Cabanes. Segons un projecte que es va presentar en 2002, Foment preveia que l’actual traçat de la N340 al seu pas per la Ribera de Cabanes, tinguera una variant que faria que el traçat isquera d’on transcorre en l’actualitat i discorrera paral·lela junt a l’AP7.

A aquesta reunió van participar el cap de demarcació de carreteres, el director d’obres i el cap de servei de demarcació d’obres del ministeri de Foment.

Això faria per una banda allunyar el trànsit de l’Empalme, Venta i Pardalero/Ventorrillo, que podria ser beneficiós per al veïnat en quant a seguretat i tranquil·litat, però seria letal per als negocis de carretera que ja estan patint greument l’obligatorietat de desviament dels camions entre Torreblanca i Nules. Col·lateralment, eixa variant tenia un gran impacte en el territori, a l’eliminar milers de metres quadrats de sòl de conreu agrícola ( taronger), crear noves barreres, però en especial, per la necessitat de crear una gran infraestructura per connectar aquesta variant hipotètica amb la CV146, l’actual carretera de Cabanes fins la Ribera.. Aquesta gran rotonda, amb els seus accessos, afectava a bon nombre de primeres residències en una zona amb gran nombre d’habitatges disseminats.

A pesar de ser un projecte de 2002, i no haver-se fet cap pas des d’aleshores, en els documents de revisió del nou PGOU encara en tràmits, apareixen eixa reserva de sòl i cartografiada eixa alternativa, tant la variant com els accessos. En diverses ocasions s’ha exigit la modificació del projecte d’accessos per intentar salvar els habitatges, havent-se aprovant fins i tot en plenari una moció proposada pels grups que ara sustenten el govern, però de la qual l’anterior equip de govern no va fer cap gestió.

Ara, d’esta reunió amb els tècnics de Foment, aquests van descartar al 100 % aquesta variant, deixant clar que sols va ser una de les alternatives tècniques hipotètiques plantejades de cara a la planificació de les connexions viàries de les comarques de Castelló, i que aquesta, es va descartar completament a l’apostar per la CV10 com eix vertebrador d’aquestes comarques, i més amb l’horitzó de l’alliberament definitiu de l’AP7. Els propis responsables de Foment van afirmar que no tenia cap sentit mantindre en la proposta de nou PGOU aquesta reserva i per tant, tampoc la rotonda d’accessos a la CV146

Per eixe motiu, des de l’equip de govern es demanarà als redactors del nou PGOU que tinguen en compte aquesta situació, i eliminen qualsevol referència a aquesta variant i accessos a la CV146 en la tramitació de la cartografia municipal.

Segons Mulet “ hi ha veïns que duen anys batallant, gastant-se diners i salut en intentar aconseguir uns accessos alternatius, i des dels governs del PP mai se’ls va escoltar, i la solució era tant fàcil com anar a vore quines eren les intencions de Foment, ara les hem vist, i els dubtes es dissipen, i esperem tranquil·litzen als veïns afectats. Encara així, venim reivindicant una sèrie de millores en la N340 al seu pas per la Ribera, que esperem ara no queden descartades, ja que és un dels pocs nuclis on encara travessa la nacional les zones poblades; semàfors, passos a nivells, senyalització, millora d’accessos, eren propostes que reclamàvem els grups que ara conformem en el govern, i continuarem exigint.

Site developed with Drupal