Formulari de cerca

Foto
Dimecres, Març 13, 2013 - 14:45
Infraestructures i Medi Ambient impulsa l'itinerari ciclista-de vianants en l'entorn del Prat de Cabanes-Torreblanca
El director general d'Obres Públiques, Projectes Urbans i vivenda, Vicente Dómine, i el director general de Medi Natural, Alfredo Gonzalez, han mantingut una reunió amb l'alcaldessa de Cabanes, Estrella Borrás, per a impulsar l'avantprojecte de què serà la futura via verda que recorrerà el terme municipal des d'Orpesa a Torreblanca per l'aiguamoll del Prat

Esta actuació, de 8 quilòmetres de longitud, posarà en valor l'entorn ambiental, passant a formar part de la infraestructura verda del territori.

El director general d'Obres Públiques, Projectes Urbans i vivenda, Vicente Dómine, i el director general de Medi Natural, Alfredo Gonzalez, han mantingut una reunió amb l'alcaldessa de Cabanes, Estrella Borrás, per a impulsar l'avantprojecte de què serà la futura via verda que recorrerà el terme municipal des d'Orpesa a Torreblanca per l'aiguamoll del Prat.

L'avantprojecte, que ha sigut redactat per tècnics de la Conselleria d'Infraestructures i Medi Ambient a petició de l'Ajuntament, s'emmarca dins del programa de ‘corredors verds' que la Generalitat Valenciana vol posar en marxa per a dotar d'un valor afegit als parcs de les tres províncies.

En este cas, Cabanes, després de la via verda de Benicàssim-Orpesa, serà el primer municipi en què s'impulse el parc natural del Prat, un dels majors aiguamolls de la Comunitat Valenciana, com a focus turístic que permetrà connectar Benicàssim amb Cabanes a través de vials d'ús ciclista i de vianants. La via verda serà una realitat en 2013.

En vistes de  l'èxit que estan tenint itineraris per a persones i vehicles no motoritzats com ara el de la ruta ciclista Benicàssim–Orpesa, l'Ajuntament de Cabanes està molt interessat a aprofitar les potencialitats que oferix el front litoral del seu municipi per a la creació d'una ruta semblant.

A petició de l'Ajuntament de Cabanes i a fi de fomentar la mobilitat sostenible de les persones, permetent-los al seu torn l'accés a un recorregut amb uns valors ambientals i paisatgístics excepcionals, la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient es van comprometre a estudiar les possibilitats i oportunitats que podria oferir la franja litoral del municipi per a albergar un itinerari ciclista-de vianants.

El  recorregut principal de l'itinerari té una longitud aproximada de 8.300 m i discorre en paral·lel al front costaner. Comença en el límit de terme municipal d'Orpesa amb Cabanes en el sector denominat Torre de la Sal, voreja el Parc natural de Cabanes i finalitza en el límit de terme municipal entre Cabanes i Torreblanca.

L'itinerari es recolza en dos camins existents, El Camí de l'Atall i El Camí del Pont Roig els quals es condicionen perquè coexistisca el trànsit de vianants i ciclistes i el tràfic de vehicles motoritzats de forma còmoda i segura, dotant-los de senyalització i millorant el paviment. També s'actua sobre la xarxa de camins d'accés a la platja, millorant la connectivitat transversal des del recorregut principal. Addicionalment es completa l'actuació amb la millora de les zones estanciales dotant-les d'elements de mobiliari urbà.

En el mitjà termini i pensant en posteriors fases, la pretensió seria la de prolongar el carril bici cap al nord, de manera que es creara un itinerari de llarg recorregut per a persones i vehicles no motoritzats.

En definitiva, l'itinerari ciclista-de vianants pel municipi de Cabanes s'adapta als objectius i directrius establits en l'Estratègia Territorial i suposarà la potenciació dels modes a peu i amb bici. A més l'actuació posarà en valor l'entorn ambiental, passant a formar part de la infraestructura verda del territori.
 
En la recentment aprovada “Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana” s'establix com a prioritat per a la realització de desplaçaments el potenciar els modes “no motoritzats”: a peu i amb bici. A més, en la Comunitat Valenciana, per la seua configuració fisiográfica i geomorfològica, i pels processos històrics d'assentament de la població en el territori, les àrees urbanes es troben molt pròximes als espais naturals protegits.

Un 80% de la població residix a menys de 10 quilòmetres d'un espai natural protegit d'elevat valor. Este avantatge comparatiu és un actiu que la Comunitat ha d'aprofitar per a vendre el territori en el mercat global i promoure l'ús i gaudi del mateix per part de tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana.

Site developed with Drupal