Formulari de cerca

Cabanes celebrarà al febrer les I Jornades de l'Ametla amb oferta turística, gastronòmica i cultural

La regidoria de Turisme presenta els empresaris la nova marca turística del municipi.

Cabanes celebrarà el pròxim mes de febrer les I Jornades de l'Ametla de la província de Castelló amb un programa d'actes durant els quatre caps de setmana del mes que inclou oferta turística, cultural i gastronòmica. Cabanes es convertix així en el primer municipi de la província que rendix homenatge a la seua tradició de cultiu de l'ametla amb unes jornades dirigides a tot tipus de turistes i visitants.

L'alcalde, Francisco Artola, i les regidores de Turisme i Cultura, Lucia García i Estrella Borrás, van presentar la iniciativa als empresaris locals, amb l'objectiu d'iniciar un programa d'impuls al sector basat en l'oferta lúdica i cultural, entre altres, per als milers d'estrangers que residixen en els càmpings de La Ribera durant els mesos d'hivern, fugint del fred dels seus països.

A més, l'oferta se centra també en la recepció del turisme familiar de la Comunitat Valenciana que busquen una alternativa diferent per als caps de setmana. Durant els divendres, dissabtes i diumenges de febrer els visitants podran trobar a Cabanes un ampli programa d'actes relacionats amb l'activitat agrària del cultiu de l'ametla, en la que Cabanes és un dels principals productors de la província de Castelló. La jornada compta amb el suport del Patronat Provincial de Turisme, que ha aplaudit la iniciativa de l'Ajuntament i els empresaris de Cabanes.

La regidora de Turisme va destacar que Cabanes serà pioner amb una jornada que se celebrarà al febrer “perquè és un mes tradicionalment de poca activitat per al turisme, per la qual cosa és una opció per a desestacionalitzar-ho”. Al mateix temps va recordar que entre finals de gener i febrer “Cabanes es convertix en un paisatge únic a Espanya, amb la floració de l'ametler, que es podrà visitar amb rutes i visites organitzades i serà una de les fortaleses d'esta jornada”. En el programa, a més de l'oferta gastronòmica, destacarà a més les visites culturals als monuments i patrimoni tant de Cabanes com de la Ribera.

D'altra banda, l'alcalde i la regidora van presentar els empresaris la nova marca turística de Cabanes, en la que la N del municipi s'ha substituït per l'Arc Romà. La regidora va explicar que la marca “pretén donar a conéixer tota l'oferta de Cabanes, d'interior i de costa, per això té els colors verds i blau, així com l'ampli patrimoni històric i artístic, representat amb l'Arc, que és el nostre principal referent”.

Ahir també es va constituir la comissió de treball d'empresaris que treballaran junt amb l'Ajuntament per a la promoció del turisme, amb un representant de bars i restaurants, un altre d'allotjaments, un altre de pubs i dos dels càmpings de La Ribera.

Imatges: 
logo-cabanes.JPG
LOGO_CABANES-G.JPG
Site developed with Drupal